السمعة المؤسسيةودورها في بناء العلامة التجارية Institutional Reputation and its Role in Brand-Building

في ظل المتغيرات المتسارعة التي يشهدها عالم الأعمال، تبدو السمعة المؤسسية أداة رئيسة وفعالة للمنظمات لضمان استمرارها وتحقيق أهدافها وبلوغ رسالتها ورؤيتها، فالسعي لبناء سمعة مؤسسية جيدة لا يمكن النظر إليه على أنه ترفٌ إداري، فهو خيارٌ إلزامي للمنظمات الساعية للنجاح على كافَّة المستويات، وخاصةً على صعيد بناء علامتها التجارية. بل إن كافَّة أنشطتها التسويقية والإنتاجية واستراتيجياتها الخاصة بالنُّموّ والاستدامة تتعلق بشكل وثيق بمدى ما تحوزه من سمعة مُتميّزة وعلامة تجاريَّة تنافسيَّة. واستنادًا إلى هذا الطرح، فإن كتاب السمعة المؤسسية ودورها في بناء العلامة التجارية للباحث يحيى السيد عمر، ومن خلال فصوله السبعة، يقدم دعمًا مباشرًا للجهود الأكاديمية في المجال الإداري، كما يشكل دعمًا غير مباشر للعاملين في المستويات الإدارية العليا في المنظمات، فالكتاب ومن خلال مقاربته العلمي لمختلف المفاهيم ذات الصلة بالسمعة المؤسسية وبالعلامة التجارية يسعى لأن يقدم للمكتبة العربية جهدًا جديدًا، ويسعى بإثراء البحث الأكاديمي العربي بمخرجات جديدة تسهم في تطوير العمل الإداري العربي.

Institutional reputation appears to be a significant and efficient tool for businesses to maintain continuity, accomplish their objectives, and carry out their mission and vision in light of the rapid changes taking place in the business world. Building a positive corporate reputation should not be viewed as an administrative luxury; it is rather a mandatory option for businesses that want to succeed at all levels, particularly when it comes to building their brand. Instead, the extent of its distinguished reputation and competitive branding is closely related to all of its marketing and production activities as well as its growth and sustainability strategies. Based on this proposition, the seven-chapter-book “Institutional Reputation and its Role in Building the Brand” by the researcher Yahya Al-Sayed Omar, provides direct support for academic efforts in the administrative field, as well as indirect support for workers at higher administrative levels in organizations. The book aims to enrich Arab academic research with new outputs that contribute to the development of Arab administrative work by taking a scientific approach to various concepts related to institutional reputation and trademark.
QAR 0.00
SKU
QUPR7126
مؤلف : يحيى السيد عمر
الصفحات : 300
لغة : عربي
Author : Yahya Sayed Omar
Pages : 300
Language : Arabic
pISBN : 978-9927-167-12-6
ISBN : 978-9927-167-13-3